hoe krijg ik de rubberlucht van een autoband uit mijn slaapkamer?

Ik heb een nachtkastje gemaakt van een formule 1 band. Nu ruikt de hele kamer erna. Kan ik de band met iets behandelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koop een luchtverfrisser. Staat mooi op je nachtkastje.

Antwoorden (2)

Klinkt heel leuk zo'n kastje maar nu zie je helaas de nadelen.....

Je hebt in mijn optiek 2 opties die allebei min of meer onwerkzaam zijn.

Je kunt een koelinstallatie in de kamer zetten en koelen naar -10 graden of zo . Als het heel koud is zal de geur veel minder zijn. Ik hoef niet uit te leggen waarom deze optie natuurlijk idioot is.

Verder lijkt de enige optie me alle rubber van een coating te voorzien, bijv van die meubellak bijv van glitsa. Maar dat is a) niet zo mooi denk ik want het gaat er toch van glimmen en b) je moet echt alles behandelen, elk randje en naadje. Ook de binnenkant en als het rubber tegen hout is moet ook de kant die tegen het hout zit ingesmeerd.

Verder is er geen garantie dat de lucht er toch weer doorheen komt na verloop van tijd.

(stinkkaas bewaren in een plastic zak help ook tegen de stank maar vaak moeten er 2-3 zakken omheen om het echt helemaal weg te krijgen)

Toegevoegd na 1 minuut:
Alternatief is het kastje een uur voor het slapen gaan uit de kamer en goed luchten en dan de volgende dag weer terug, heb je er overdag wel plezier van maar zit je wel 's nachts zonder nachtkastje (en daar zijn ze speciaal voor dus ook niet optimaal)
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
Glitsa is er ook in mat hoor, daar zie je niks van.Prima idee trouwens van mij een +
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Normaal nachtkastje gebruiken ;)
Aflakken is een mogelijke oplossing, als je een niet dampdoorlatende blanke lak gebruikt. De meeste lakken voor hout zijn wel dampdoorlatend. Een blanke lak, zoals die door autospuiters gebruikt wordt lijkt de beste oplossing.