hoe moet ik 2 lampen op 1 schakelaar plaatsen ?

Hallo,

Ik heb in de keuken van die spot lampjes, nu is er 1 aangesloten op de schakelaar. De bekabeling loopt onder het kastje in een kabelgootje. Er zit ook een spot in het kastje ernaast, hiervan moet ik de stekker in het stopcontact doen om hem aan te zetten.

Wat is de juiste manier om alle 2 de spotjes op dezelfde schakelaar te laten lopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (3)

Je moet gewoon alle draden die in de lasdoos van lamp 2 zitten doortrekken naar lamp 1 met lasdoppen:

http://www.iddparts.nl/producten.asp?hid=3&gid=24&pid=944

Plak een kabelgoot op het plafond van lamp 2 naar lamp 1:

http://www.teconex.eu/nl/kabelgoot-met-profielen.html?IDC=515&IDD=11363

Toegevoegd na 46 seconden:
Draden: zwarte (schakeldraad) en blauwe

Toegevoegd na 15 minuten:
Uiteraard moet je het snoer van lamp 1 uit het stopcontact doen en helemaal vergeten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De stekker van de kabel (bij lamp 1) verwijderen, en de kabel bij de fitting van lamp 2 aansluiten.
jc54
9 jaar geleden
Mijn advies zou zijn hier toch even een handige buurman naar te laten kijken. Sommige spotjes worden namelijk gevoed via een trafo en kunnen dan niet zomaar met elkaar worden doorverbonden (brandrisico bij te zware belasting van die trafo).