Ik ben een spandoek aan het maken, maar tekenen is moeilijk omdat het doek helaas niet strak genoeg zit. Iemand tips hoe ik het strak kan houden?

Ik ben de hele avond druk met een spandoek en heb nu 3 woordjes en een ster gemaakt (alleen nog maar de schets) Dat doek zit helaas niet strak genoeg. Heeft iemand nog praktische tips, om het doek strak te houden, zodat ik fatsoenlijk kan tekenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Simpel, niet tekenen!
Je legt het spandoek uit op de vloer alsof je een bed opmaakt.
Dan knip je letters uit papier ( bv a3 formaat)
En dan ga je er met een spuitbus overheen.
Dan heb je fijn grote letters die goed leesbaar zijn en geen geklooi met stiften en zo waarbij meestal de lijnen ook nog te dun zijn zodat de boodschap moeilijk leesbaar is.

Doe dit echter wel buiten!!
Je stikt de dievenmoord en er komt nevel op je meubels als je in de huiskamer gaat zitten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kan er iets zwaars op zetten aan de punten, zodat het niet makkelijk verschuift of plooit en zet je hand bij het punt waar je tekent, dat geeft extra steun
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat speciaal strijkpapier waarmee je mbv een speciaal potlood transfers kunt overbrengen, met een strijkijzer, op het doek. Informeer eens bij een winkel waar ze knutselmaterialen verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een kamer met vloerbedekking?

Dan kun je het gewoon met punaises of spelden rondom goed vast zetten.

Misschien heb je wel een zolder waar je het op de vloer kan vastspijkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duimspijkers is een goed idee.Heb je een stenen vloer, kun je tape gebruiken, over heel de lengte en breedte.