Waar halen alle houtgroothandels hun hout vandaan?

Waar komt al het hout vandaan in Nederland? word het geïmporteerd door een bepaald bedrijf en verkocht aan groothandels in Nederland? en welke bedrijven zijn dat dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik weet dat Dekker hout een importeur is http://www.dekkerhout.nl/geschiedenis/
Zij laten er dan weer een elephant logo op brandmerken, en vervolgens kom je het af en toe bij de grotere bouwmarkten tegen.
Bij mijn weten doet Dekker niet aan kleine losse verkoop.
Andere houtgroothandels laten ook door dekker leveren, maar zullen wellicht de hardlopers ook zelf importeren.
Frimu2
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Groothandels in Nederland krijgen hun producten van de importeurs en de producenten.

Dus het hout komt uit de bossen en via de houthakkers en importeurs komt het bij de groothandels.

Ook zullen de groothandels ook gebruikt hout inkopen. Bijvoorbeeld sloophout.
Maar er wordt ook hout geproduceerd door fabrieken. Bijvoorbeeld spaanplaat

Er zijn Nederlandse productiebossen, maar voor het grootste deel komt het uit het buitenland.