Hoe kan ik paumelle afstellen?

Ik wil een nieuwe opdekdeur plaatsen, maar de deur blijft aan de bovenkant, aan de slotzijde tegen het stalen kozijn lopen. Hoe kan ik de paumelle aan het kozijn afstellen? De paumelle aan de kozijnzijde zit vast dmv een plaatje. Draaien aan de paumelle aan de deurzijn haalt niets uit.
Zie foto's.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
22.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je met een inbussleutel(5 of anders 4) in het gat gedraaid?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sluiten de paumelle goed aan?
Het lijkt op de 2e foto of er ruimte tussen zit, maar dat kunnen ook ringetjes zijn, moeilijk te zien. (probeer dan even zonder ringetjes) Heb je de oude deur nog?
Leg ze dan eens op elkaar en kijk of ze precies hetzelfde zijn en of de paumelle op dezelfde plaats zitten. (meten kan ook)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Paumellen, in choe-ollands scharnieren, uit de deur halen, in de bankschroef doen en met een slijptol aan de gatkant enkele mm eraf slijpen. Schaven van een kunstof opdekdeur lijkt mij namelijk niet een fijn plan.

Antwoorden (1)

Eigenlijk zou de deur op deze standaard maten moeten passen, waarschijnlijk zitten de boorgaten in de deur niet precies op de juiste plaats.
Er zit een kunststof ring op het asje tussen de beide paumelles. dit is om het draaien te vergemakkelijken,als je deze vervangt door een dunnere (bouwmarkt heeft setjes teflon ringen) heb je met een beetje geluk net genoeg hoogte gewonnen. Is dit niet genoeg dan helpt alleen afschaven van de deur nog. (daar is hout genoeg voor bovenop de deur)