De ruit van mijn douchedeur zit los, hoe te repareren?

Mijn douchdeur bestsst uit één aluminium profiel met daarin de ruit gelijmd/gekit.
De deur is eerst gaan "hangen" en is nu losgekomen uit het profiel.

Een montagekit, geschikt voor glas en metaal, blijkt te plastisch om de (zware!) ruit te fixeren: hij gaat toch weer "hangen".

Welke alternatieven heb ik nu nog?
Zelf dacht ik aan ruitenlijm (autoruiten), maar heb daar totaal geen ervaring mee.

Imand een een idee/ alternatief?

Toon

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (1)

Een twee componentenlijm gebruiken,
bijvoorbeeld deze:
http://www.pattex.nl/dhz/producten/epoxy-lijm/power-epoxy-super-mix-metal.html

Alles eerst zeer goed schoonmaken en eventueel wat opruwen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook de stap voor stap handleiding.
En niet na 2 uur al wat proberen, echt de volle 24 uur wachten voordat je er iets mee doet.