Hoe kan het dat van de wasmachine de Lekbak vol met water staat?

Geen slangen los of kapot ! Kraan niet lek ! Afvoer niet verstopt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je een waterslot? zoja is deze in werking getreden?

Het beste antwoord

het afsluitrubber van het deurtje even nakijken, en kijken of er geen speling in de scharnieren zit (rubber kan dan niet goed afsluiten als er zwaar nat wasgoed tegenaan komt)

in de wasmachine zelf zit ook een slang (om water af te pompen) dus hier zal je ook even naar kunnen kijken of deze niet beschadigd is en of de klemmen nog goed vastzitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien je filter verstopt haal m eruit en maak m schoon succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien zat er iets tussen het deurtje
had ik ook een keer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk het manchet aan de binnenkant na. Vooral in en onder deplooien kijken. Daar kan een lek zitten vaak door scherpe schroefjes ed. uit de zakken van kleding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens of net na een wasbeurt kan u best de machine eens inspecteren. De kans is groot dat die lek zich pas voordoet als de machine op temperatuur is. U zal dan wel ergens druppels zien opduiken. Het best kan u hiervoor de achterwand eraf nemen en de machine draaien.
Succes.