Wat is sneller wanneer dozen je gaat verhuizen: een "treintje" maken of allemaal heen en weer lopen? En wat kost minder energie?

Je moet een verhuiswagen vol dozen uitladen met een groep van 10 man. Heen en weer lopen lijkt mij tijdrovend en meer energie kosten. Ik was afgelopen weekend de enige die er zo over dacht.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Amadea
9 jaar geleden
Een steekkar gebruiken en drie dozen tegelijk van de vrachtauto naar het huis brengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het loopje terug naar de vrachtwagen zonder dat je iets draagt is juist erg lekker om weer even bij te komen van het sjouwen ;)

Het beste antwoord

Het hangt heel sterk af van het aantal mensen dat je tot je beschikking hebt. Als je zo veel mensen hebt dat je de hele afstand kunt vullen met een doorgeefrij, dan is dat een optie. Maar vaak moet je bij een verhuizing zo veel meters afleggen dat het niet kan. Bovendien moeten alle dozen naar een andere eindbestemming (keuken, badkamer, woonkamer) waardoor een doorgeefrij niet werkt.
Maar goed, als dat allemaal niet van toepassing is, dan is een rij ongeveer even snel als lopen. Ga in gedachten maar na hoe veel dozen tegelijkertijd onderweg kunnen zijn en met welke frequentie de dozen bij hun bestemming arriveren. Dat is bij beide ongeveer gelijk. Wel kost een rij minder energie, omdat je niet loopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Inderdaad het doorgeefsysteem, je hoeft minder meters af te leggen, hebt minder lang een zware doos in je handen en het gaat sneller. De laatste zet de doos zo neer dat alle dozen voor dezelfde kamer bij elkaar staan en als alle dozen uit de auto zijn, doe je hetzelfde maar dan kamer voor kamer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een "lopende" doos beweegt zich sneller dan een die wordt doorgegeven.
Doorgeven is ook zwaarder voor je rug e.d.

Dozen die weinig wegen kan je per 2 of 3 tegelijk lopen, met doorgeven lukt dat niet.

Traplopen met dozen is wel zwaarder en langzamer dan doorgeven, op trappen dus doorgeven. Meestal 1 onder aan de trap 1 in het midden en 1 boven aan.

Ik zou iedereen verdelen:
Bij een gemiddeld huis kunnen een paar meteen al gaan uitpakken of/en dingen in elkaar zetten.

Zo ging het ook bij de twee verhuisbedrijven waar we ook wel eens met 6 man of meer tegelijk aan het werk waren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja een lopende doos beweegt minder snel, maar als je terug loopt gebeurd er niks. Ik heb het idee dat wanneer je lichte dozen/spullen/tassen hebt je wel een rijtje kunt maken en doorgeven/gooien. We hadden ook een hoop kledingtassen. Zeker de 2 trappen in huis gingen zo een stuk sneller naar mijn idee.