Op zondag is het dan verboden om te klussen/ veel lawaai maken?

in mijn appartenmenten complex zijn er regels opgesteld dan je van maandag tot vrijdag van 8 tot 8 uur savonds mag geluidmaken/klussen zaterdag mag dat pas van 11 tot 8 uur savonds en zondag staat er niks

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Woon je toevallig in de Bible Belt? Het goede antwoord is trouwens al gegeven: als je een lijst hebt van wanneer je *wel* mag klussen, mag je niet klussen op de dagen en tijdstippen die niet genoemd zijn. Zoals de periode van vrijdag 20.00 tot zaterdag 11.00 uur. En blijkbaar de periode van zaterdag 20.00 tot maandag 08.00 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon gaan met die cirkelzaag joh! Als iemand er last van heeft hoor je het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om echt christelijk gebied, heb je kans dat je het niet zomaar vanzelf hoort, maar ook echt door de hele buurt jarenlang met de nek wordt aangekeken. Willens en wetens je buren schofferen is geen goed idee als je ergens nog langer wilt wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Robin, ja fijn... dan moeten de mensen die er last van hebben dus helemaal gaan zoeken uit welke van de appartementen het geluid nou komt, en daarnaar toe gaan om te klagen.... In een appartementencomplex is het nog niet zo makkelijk om te ontdekken welk appartement geluid produceert, en bij verkeerde mensen aanbellen is dan ook niet echt leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn dezelfde regels/tijden als in ons appartementencomplex..
Dan mag je dus niet op zondag timmeren en boren.
misslobe
14 jaar geleden
Gewoon aan houden en respecteren lijkt me inderdaad, zoals Suzy het omschrijft!

Antwoorden (10)

Dan sta je juridisch sterk, maar ik verwacht dat het dan niet mag... Zondags niet klussen dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij wet verboden is het niet, maar het kan wel degelijk een huisregel zijn in een gehorige flat, waar vermoedelijk veel verhuisbewegingen plaatsvinden en iedereen last heeft van een borende of zagende buurman. Anders zou je 365 dagen per jaar in theorie in de herrie kunnen zitten. Vreselijk is dat.
Je zou het even kunnen navragen bij de bewonersvereniging / vereniging van eigenaren, maar ik interpreteer het inderdaad als dat het niet de bedoeling is dat je ook op zondag lawaai maakt, op welke manier dan ook.
Die dag is natuurlijk een beetje ouderwets traditioneel gekozen, maar zaterdag is nu eenmaal de bouwmarkt open dus is zondag een voor de hand liggender dag voor een eventueel klusverbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Dikke +1, begrijp niet de 2 minnetjes.....
Een verbod om te klussen op zondag kan niemand je opleggen. Je aanspreken op geluidsoverlast kan natuurlijk wel.
Om het toekomstige contact met je buren goed te laten zijn zou je er verstandig aan doen je klussen te plannen en de avonduren te gebruiken om werkzaamheden te doen die geen lawaai maken, behangen, schilderen, ook als hier voor de zondag geen info over bestaat. Overdag op zondag zou ik rustig de boor in de muur zetten. Tot hoe laat, dat schat je het beste zelf in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd dat ze de zondag niet omschreven hebben
staat er ook niet bij in het weekend.
Normaal stellen de vve vast dat er op zondag niet geklust mag worden maar het kan per vve verschillen.
Je zou het de volgende vve vergadering moeten navragen
voor de zekerheid als je gaat klussen op zondag informeer eerst de buren

Toegevoegd na 4 minuten:
U als bewoner bepaald de regels dus breng het in als agenda punt en breng het ter stemming

Toegevoegd na 58 minuten:
neem conrtact op met de voorzitter van de vve
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met de mensen in/van het appartementen complex!

Ik neem aan dat het niet mag, maar voor de zekerheid..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat op dat lijstje wanneer je WEL geluid mag maken. Indien de zondag er niet bij staat dan mag je dus de hele zondag GEEN geluid maken.

Als je het navraagt dan zullen ze waarschijnlijk zeggen: "Maar meneer/mevrouw het staat toch op de deur??"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er staat omschreven wanneer je wel mag klussen, en de zondag is er niet bij genoemd, dus mag het dan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit de christelijke traditie is de zondag gekozen als de rust dag. Christenen verwzijzen dan naar het scheppingsverhaal. God schiep de aarde in 6 dagen en zag dat het goed was. De zevende dag nam hij als rustdag. Hierop wordt die rust gebaseerd.
Ik denk dat het verbod om op zondag te klussen deels op deze waarde berust zou kunnen zijn. Veel mensen hebben ook hectische banen, en vinden de rust aan hun hoofd fijn.
Wel jammer dat als je zelf juist door de weeks geen tijd hebt om te klussen dat misschien alleen zondag overblijft als optie.
Overigens wel leuk om er nog bij te vermelden, eigenlijk zou de rustdag op zaterdag moeten zijn. Aangezien de christelijke traditie berust op de joodse. Die houden zaterdag de sabbatdag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de zondag is normaal gesproken een rustdag
ik denk dat je in overleg met je buren daar wel uit kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het gewoon respecteren joh. De 24-uurs economie van tegenwoordig geeft niet bepaald de rust waar mensen, juist in deze tijd van altijd maar bezig zijn, toch wel behoefte aan hebben. Ik kan me dat ook heel goed voorstellen overigens...............