Hoe kan je je scooter laten (un)opvoeren ?

Ik heb laatst een scooter gekocht en ben er achter gekomen dat hij 70 gaat. Is dit strafbaar, ook al rij je gewoon 45 ? Ik weet niet hoe hij opgevoerd is want hij was zo toen ik hem gekocht heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de eerste test op de rollenbank zul je worden bekeurd want een scooter mag niet harder dan 52 km per uur kunnen rijden. Ga er dus direct mee naar een scooterhandelaar en vraag hem de scooter te repareren tot hij niet meer harder kan dan toegestaan.

Antwoorden (3)

Je bent strafbaar als hij harder kan rijden dan de toegestane snelheid. De politie kan 'm op de rollerbank zetten en dan is dit eenvoudig vast te stellen.

Hoe je het ongedaan zou moeten maken, weet ik niet. Andere cilinder erin?
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben echt niet technisch voor zulke dingen
Ik neem aan dat er een sport variaeur in zit. Wat je kan latten doen is er een dikkere variobus in laten zetten en als er geen prop in je uitlaat zit deze ook nog eens erop laten monteren.

Het rijden met een scooter die 70 rijdt is strafbaar, je moet zelfs je scooter opnieuw laten keuren en nog een boete erbij. Voer hem nu maar af, scheelt je veel hoofdpijn.
Je mag met een bromfiets op de rollerbank 55!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt een rondel(vlootje) monteren tussen de motorblok en de uitlaat.De diameter is experimenteel te bepalen of misschien verkrijgbaar bij de invoerder.