Kan ik mijn keukenkastjes verfen? Hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hangt erg af van het materiaal en de afwerking van de kastjes.
vaak is het voldoende om de deurtjes te demonteren, te ontvetten, licht te schuren en daarna gewoon te verven (grondverf en aflakken).

Het beste antwoord

Ja, dat kan heel goed.

(Bij voorkeur haal je de kastjes van de wand, maar je kan ook alles heel goed afplakken.)

Je begint met de kastjes zeer goed te ontvetten. Dat doe je met flink veel heet water en alles reiniger.

Nu is het belangrijk te weten waar je kastje uit bestaat. Waarschijnlijk een soort spaanplaat met een laklaag er op.

Met een chemisch schuurmiddel kan je vervolgens de bestaande laklaag opruwen. Door dit chemisch te doen in plaats van met schuurpapier voorkom je later de sporen van het schuren. ook kan je HEEL fijn schuurpapier gebruiken.

Nogmaals een keer goed afnemen

Met een roller een geschikte grondverf opbrengen

Met heel fijn schuurpapier licht schuren & wederom goed afnemen

Met een roller de gewenste laklaag opbrengen.

De laatste 2 stappen minimaal 3 keer uitvoeren

Na uitharden met een nat doekje afnemen om de laklaag extra hard te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Juiste materiaal.
Binnen beginnen laten drogen
Dan buiten
Het gaat erom dat je t rustig doet