Kan je bij een diepvries-koelkast-combinatie het diepvries-gedeelte afsluiten?

De afdichtingsring van mijn vriesvak is compleet versleten. Hierdoor is er enorme ijsvorming en ontdooiing in het vriesvak.
Ik ben ook in het bezit van een aparte diepvriezer, dus heb ik dat kapotte boven-deel van mijn koelkast niet meer nodig.
Weet iemand of ik dit kan afkoppelen, zodat enkel het koelkast-gedeelte nog werkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.3K

Het beste antwoord

Als je de koelkast wil blijven gebruiken kan je het vries gedeelte afplakken met een ducktape (watervasttape) Je kan het vriesgedeelte niet uitzetten.
Als er op het vriesgedeelte een aparte thermostaat zit kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alleen als je een combinatie hebt met twee koelmotoren.
Dan kun je één van de twee uitzetten met de bedieningsknoppen.
escape
12 jaar geleden
De koelkast/vrieskast heeft maar één compressor, dus als je die afsluit dan werkt het koelkastgedeelte ook niet meer.
Het is dus niet mogelijk.
Misschien kun je de afdichtingsring vervangen of de deur afsluiten met een groot stuk schuimrubber ertussen, maar het blijft een lapmiddel natuurlijk.
Tijd voor een nieuwe en zuinigere koelkast?
Van het stroomverlies in een jaar tijd heb je al een groot deel van de nieuwprijs betaald!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
De koelkast/vrieskast heeft maar één compressor??
Hoe weet je dat? De mijne heeft er twee.