Kan een benedenverdieping (43 m2) in een dag getegeld en gevoegd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt maar vanaf wie dat doet.

Antwoorden (4)

Ja hoor, met de juiste producten en genoeg volk moet dat kunnen. Een dag van 24 uur met 8 uur slaap eraf, en 3 uur voor eten en drinken. Op 13 uur dus, en het voegsel kan drogen na deze dag ... no problem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk... weer een duimpje neerwaarts zonder reden of motivatie ...
amigo
13 jaar geleden
als je veel mensen inzet lopen ze elkaar ook in de weg, je wil toch niet aan beide kanten van de kamer tegelijk beginnen en dan ontdekken dat je in het midden met een halve (scheve) tegel uitkomt?
Ik denk dat er maximaal 2 mensen tegelijk kunnen tegelen (maar eigenlijk gewoon 1), en dan wat hulp om te snijden/breken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed argument !
Geen enkel probleem. Tegenwoordig kun je direct na het Tegelen voegen.
Afhankelijk van het type tegels en motief, veel snijwerk of weinig en of het vloer of wand is kun je de manuren bereken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor en er kan dan ook nog vloerverwarming onder aangebracht worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierbij zijn een aantal zaken van belang:

Is de ruimte keurig rechthoekig dan hoeft er relatief weinig gezaagd/gebroken te worden en dat scheelt tijd. als er veel tegels op maat moeten worden gemaakt kost dat echt verschrikkelijk veel tijd.

Verder heb ik toch nog steeds het idee dat tegellijm minimaal 24 uur moet drogen. (en geen pastalijm gebruiken voor vloertegels).

EN om voegen niet te laten scheuren moet het voegwerk ook rustig kunnen drogen dus plastic erop of nathouden (ongeveer net zoals een gestorte betonvloer).

Alles bij elkaar vind ik het zelf een heel gewaagd project zo binnen 1 dag. Als je door te veel haast, losliggende tegels krijgt of scheurende voegen ben je nog verder van huis.