De handel van mijn draaikiep raam gaat niet meer in de sluitstand. Draaien en kiepen gaat goed. Winkhaus. Wie heeft een tip??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Misschien zit er wat vuil tussen de bewegende delen van het sluitmechanisme? Of gewoon vuil of iets anders tussen het raam zelf, waardoor het net niet ver genoeg dichtgaat om te kunnen sluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat er alleen een probleem is bij het sluiten van het raam lijkt het erop dat het probleem in de sluitplaatjes zit. Er hoeft er maar 1 een beetje los te zitten waardoor de een nok een beetje aanloopt zodat het raam niet meer sluit. Kijk even na of alle schroeven van de sluitplaatjes nog goed vast zitten en draai deze eventueel even aan. Mocht er geen een beetje los zitten dan is waarschijnlijk toch 1 iets verschoven. Simpelweg alle plaatjes even eruit halen en 1 voor 1 terug plaatsen. Je komt er dan vanzelf achter welke niet goed zit. De nokken zijn ook excentrisch gemonteerd waardoor ze verstelbaar zijn. Ook hier kan je dus een beetje mee spelen.

Suc6
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is ook, dat wanneer het raam open staat in de draaistand, dat de handel dan ook niet naar beneden(in de sluitstand) kan. Bij de andere ramen, die ik heb kan dat namelijk wel.