hoe isoleer ik mijn muziekkamer?

Beste lezer(s),

Ik woon in een huurappartementje en ben muzikant, ik speel gitaar, piano en drums. Gelukkig zijn alle instrumenten elektronisch/digitaal, en dus goed af te stellen met een volumeknop en koptelefoon.

Ik wil echter niet altijd met koptelefoon spelen, en door de leeftijd van dit gebouw heeft mijn buurvrouw toch vaak veel last van mijn muziek, hoewel ik van mening ben dat het echt niet heel hard gaat allemaal.

Hoe het ook zij, ik wil graag een kleine kamer waar nu mijn drumstel staat gaan isoleren zodat ik gewoon muziek kan maken, ook zonder koptelefoon en zonder dat ik bang moet zijn dat de politie mijn spullen komt afpakken.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? ik heb er geen verstand van en ook niet super veel geld, wel wat handige mannetjes in de omgeving. Wat voor materialen moet ik wel en niet gebruiken ect.

Ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het vloergedeelte word wel duur, daar zijn speciale platen voor. de wanden en plafond kun je bekleden met lege eiertray`s die waar geen deksel opzit, desnoods twee lagen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de vloer goedkoop: oude schuimrubber matrassen en daar dan weer een vloertje overheen leggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eiertray's isoleren 0,0 of je zou iets van 100 lagen moeten hebben (maar dan kun je niet meer in de kamer zitten :)).
Goedkoop isolatie is duur (geen) isolatie.
Kamer in een kamer is de enige goede manier maar ook gelijk moeilijk goed te realiseren.
Antoni
9 jaar geleden
De politie neemt niet zo maar je spullen af. Dan moet je het wel erg bont hebben gemaakt! Dus bijvoorbeeld als je (steeds) opnieuw (te veel) geluid gaat maken als er al geklaagd is over geluidsoverlast.

Antwoorden (3)

Het idee is een geïsoleerde kamer in die kamer te bouwen,
maar het plafond zal daar waarschijnlijk niet hoog genoeg voor zijn.

Het belangrijkste is contact geluid.
Dus de vloer ontkoppelen. Je neemt iets dat isoleert en legt daar een 2e vloer op.

Vooral lage tonen zijn lastig, vraag dus eerst waar je buurvrouw het meeste last van heeft. lage tonen isoleer je voornamelijk door lagen met zware materialen, zoals een voorzetwant met dubbel gipsplaten. (met isolatie erin voor de hogere tonen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi mijn neef uit Colombia heeft dat met eierdozen gedaan.en daarna met spuibussen een kleur gegeven.Dat is de meest goedkopen oplossing.spuitbussen bij de extion halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
om geluid naar buiten toe te beperken heb je massa (twee houten platen met een laag gips er overheen) nodig of iets wat geluid bijna niet doorlaat (bitumen roofing). daarna leg je een vloer op rubbermatten, hou wel ruimte tussen wand en vloer. daarop komen frames van hout die bekleed met stof (open structuur) en vult met glaswol of steenwol 10cm dik. voor het plafond doe je hetzelfde maar voordat je dat doet maak je het plafond scheef al is het maar een klein beetje, dus de platen die gebruikt voor de massa die je nodig hebt, schuin in de ruimte hangen. je bouwt dus eigenlijk een kamer in een kamer los van elkaar. liefst twee deuren gebruiken met rubberstrips rondom. de tweede deur (in de muziekruimte) bekleden met bitumen en een extra plaat hout. indien er een raam is in de ruimte twee dikke gordijnen over elkaar met een tussenruimte van 10cm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergeet niet de boel te ventileren (als het kan zonder dat er geluid door komt) :)