Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe isoleer ik mijn muziekkamer?

Beste lezer(s),

Ik woon in een huurappartementje en ben muzikant, ik speel gitaar, piano en drums. Gelukkig zijn alle instrumenten elektronisch/digitaal, en dus goed af te stellen met een volumeknop en koptelefoon.

Ik wil echter niet altijd met koptelefoon spelen, en door de leeftijd van dit gebouw heeft mijn buurvrouw toch vaak veel last van mijn muziek, hoewel ik van mening ben dat het echt niet heel hard gaat allemaal.

Hoe het ook zij, ik wil graag een kleine kamer waar nu mijn drumstel staat gaan isoleren zodat ik gewoon muziek kan maken, ook zonder koptelefoon en zonder dat ik bang moet zijn dat de politie mijn spullen komt afpakken.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? ik heb er geen verstand van en ook niet super veel geld, wel wat handige mannetjes in de omgeving. Wat voor materialen moet ik wel en niet gebruiken ect.

Ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het vloergedeelte word wel duur, daar zijn speciale platen voor. de wanden en plafond kun je bekleden met lege eiertray`s die waar geen deksel opzit, desnoods twee lagen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de vloer goedkoop: oude schuimrubber matrassen en daar dan weer een vloertje overheen leggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eiertray's isoleren 0,0 of je zou iets van 100 lagen moeten hebben (maar dan kun je niet meer in de kamer zitten :)).
Goedkoop isolatie is duur (geen) isolatie.
Kamer in een kamer is de enige goede manier maar ook gelijk moeilijk goed te realiseren.
Antoni
9 jaar geleden
De politie neemt niet zo maar je spullen af. Dan moet je het wel erg bont hebben gemaakt! Dus bijvoorbeeld als je (steeds) opnieuw (te veel) geluid gaat maken als er al geklaagd is over geluidsoverlast.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het idee is een geïsoleerde kamer in die kamer te bouwen,