Met wat voor verf kun je katoen verven?

Ik wil mijn sierkussen hoezen verven, maar welke verf gebruik ik daarvoor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

textielverf. Te verkrijgen in hobbywinkel of bij de supermarkt hebben ze hem soms ook.
volgens mij is Dylon een merk, maar er zijn er vast wel meer
9 jaar geleden
Dit kan inderdaad met Dylon textielverf, hou er wel rekening mee, dat je kussen hoezen waarschijnlijk bewerkt zijn met een vuil afstotende coating, waardoor de verf mogelijk niet pakt. Ook pakt de verf niet op de synthetische garen, die gebruikt is voor het stikken van de hoezen. Als er een applicatie op het kussen zit, of een opdruk, kleurt dat ook niet mee. Katoen kun je er prima mee verven, maar alle synthetische onderdelen aan het kussenhoesje kleuren niet mee. Als je alleen de kleur op wil frissen is dat geen probleem, wil je het kussen een andere kleur geven, dan kan het resultaat tegenvallen. Wil je bijvoorbeeld een geel kussen groen verven, dan blijf je gele stiksels zien, wat best een leuk effect kan geven als de naden recht gestikt zijn, maar vaak is dat niet het geval.

Lees de link, daar lees je alles over de mogelijkheden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is ook te koop bij de drogisterijen en stomerijen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad Dylon en verkrijgbaar bij de o.a. drogist (hier tenminste bij de dorps DA)
Hou er ook rekening mee dat het geverfde lang tijdens het wassen af blijft laten, dus altijd apart wassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.dylon.nl/