Is er wat te doen aan het kleurverschil van onze gevelvoeg?

Afgelopen jaar hebben we een huis laten bouwen. Nu wijkt de voegkleur van de gevel nogal af van de kleur die we voor ogen hadden (en die ons voorgehouden was). Tevens zie je ook duidelijk kleurverschil op de hoeken van het huis, omdat het op meerdere dagen is gevoegd, en het sommige dagen bijvoorbeeld warmer was, en de voeg daardoor anders is opgedroogd (was hun eigen verklaring). Ik vind het zo'n afbreuk doen aan het huis. Ik erger me er suf aan! We hebben het regelmatig aangekaart bij de aannemer, maar die hadden als reactie dat ze geen kleurgarantie kunnen geven. Kunnen we hier nog wat mee, of is het echt een geval van helaas pindakaas?

Toegevoegd na 8 uur:
Foto 1 is wat ons beloofd is, en foto 2 het resultaat

Toegevoegd na 8 uur:
Foto werkt niet zo goed. Verkeerde volgorde nu. De lichtste is wat we voor ogen hadden ;-).

Toegevoegd na 8 uur:
Het komt niet meer goed met de foto's vrees ik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Vreemd verhaal, ik zou de aannemer vragen welk merk en type voegsel er gebruikt is, dat je gaat (laat) onderzoeken waarom er zoveel kleur verschil in zit, dat je de fabrikant gaat benaderen en expliciet de verklaring van de aannemer naar voren brengt.
Het lijkt er op dat ze een andere samenstelling (of type) van het voegsel gebruikt hebben.

Er worden complete huizenblokken gevoegd, dat kan ook niet op een dag en zit geen kleurverschil in.

Als de aannemer in zijn eigen verhaal gelooft had hij hier rekening mee moeten houden en in ieder geval moeten aangeven dat kleuren af kunnen wijken, zeker als jullie er vooraf aandacht aan besteed hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

alles overnieuw voegen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onzinverhaal van die aannemer. Hij heeft gerommeld met restjes voegsel. Niet accepteren en alles overnieuw laten voegen vanwege wanprestatie.