Hoe bescherm ik m'n aanrecht tijdens het schrobben van de vloer?

We hebben een plint onder de aanrechtkastjes, die weggehaald kan worden. Als je de vloer gaat schobben valt me op dat er dus water onderdoor gaat.
Als ik de plint weghaal ligt er daar wat water.
Geen lekkages, alleen als ik net geschrobt heb. Nu heb ik wel zitten denken aan een afkitrandje, maar dan kan je ook nooit (niet makkelijk) meer er onder komen als dat nodig is.
Wat kan je daarvoor gebruiken zodat het echt afgedicht is?
Zo kan ik ook de plint beschermen tegen het vocht van dweilen, en zal die langer meegaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Bij de bouwmarkt, maar ook bij de keukenzaken kun je plastic strips kopen/bestellen die je onderaan de plint schuift, zodat er geen water meer onderdoor kan, dit sluit aan op de vloer.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het heet ook een dweilstrip.