Kan ik over een open leiding heen tegelen?

Ik wil tegels gaan zetten. Ik zie dat de warmwaterleidingen zijn dichtgesmeerd (i.v.m. uitzetten?) en dat de koudwaterleidingen nog in een open frees ligt. Moet ik di eerst dichtsmeren met specie of kan ik hier direct overheen met tegellijm?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch zou ik de koudwaterleiding met een ribbelslang isoleren. Want de koudwaterleiding kan gaan condenseren in de want zodat je eventueel een vochtige voeg of schimmel krijgt. Door hem in de lengte open te snijden kan je hem er makkelijk omheen leggen.

Antwoorden (1)

De koude kan je zo overheen met tegellijm, al zou ik voor de zekerheid de geul ook zo goed afsmeren met de tegellijm, zodat je een holle ruimte geen kans geeft.
Frimu2