Waarmee kan ik polyester bewerken zodat ik het kan schilderen?

Voor mijn spandoek heb ik polyester doek gekocht. Ik was al bezig met verven toen ik ontdekte dat die stof niet geschikt is om te schilderen. Nu de eerste laag droog is en ik een tweede erop gezet heb oogt het prima. Bestaat er een vuller, primer of coating die ik erop kan spuiten zodat ik het maar een keer hoef te schilderen? Het is namelijk nogal een groot doek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de action (als die dichtbij zit) kun je zoiets kopen. Je kunt het op vanalles doen en verder kun je er gewoon over heen schilderen!!! Ik had dit ook al een hele tijd nodig en nu heb ik het gevonden!! ik kan er even niet bij dus de naam zeg ik morgen wel even. Dan zoek ik het op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het heet gewoon van Bleiswijck holland gesso primer

Antwoorden (1)

De polyesterdraad zelf kan nauwelijks verf vasthouden of opnemen, en dan zelfs alleen onder extreem hoge temperatuur. Je moet dus zorgen dat de lucht tussen de draden in het weefsel vult met iets dat de verf vasthoudt. Dit kan met een harshoudende primer waarna je op zich met vrijwel elke verf aan de slag kan gaan. Als je gen tijd het voor de primer dan kan je het best een acrylaatdispersieverf of polyurethaandispersie gebruiken.

En de Action verkoopt inderdaad aardig wat acrylaatdispersieverf.