hoe haal ik 2 magneetvoeten van elkaar ?

ik heb per ongeluk 2 rubber magneetvoeten tegen elkaar geplaatst , ik krijg ze niet meer van elkaar

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer ze via een tafelrand of iets anders van elkaar af te schuiven, of probeer er met een spitse punt tussen te komen om ze vervolgens van elkaar af te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Magnetisme werkt met een "N" pool en een "Z" pool. Wanneer je ze onderling nog kunt draaien probeer dan de twee polen tegenover elkaar te draaien, dan stoten ze elkaar af.
Heb je een magneetvoet met een circulair deel en een stalen kern dan gaat dit helaas niet lukken en zal je inderdaad met veel kracht moeten proberen om af te schuiven.