Hoe verwijder je een waslaag van een eikenhouten tafel ?

om hem daarna verder te kunnen behandelen, beitsen of lakken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Kijk uit met ammoniak bij eiken, want dit geeft zwarte / vergrijsde sporen in de houtnerf.
Als dit de bedoeling is, is het niet erg, maar als je blank eiken wilt kan je beter een rinser oplossen in water, soda in water (volgens grootmoeder) of een speciale vetverwijderaar die bij de meeste parketzaken te koop is (o.a. Bleu Dolphin)
Zet eerst even op een veilige plek een proefstukje op en laat het product voldoende lang intrekken.
Was de tafel goed na met schoon leidingwater en laat voldoende drogen. Eventueel nogmaals herhalen.
Een indicatie om te bepalen of de tafel voldoende vetvrij is, heb je als je geen klontjes meer in je schuurpapier krijgt, maar alleen maar fijnstof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met staalwol en wasverwijderaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met ammoniak heb ik zelf ook gedaan .

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry met water en ammoniak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een staalwol sponsje en doe daar groene zeep aan
en schuren maar geregeld uitspoelen en je ziet gelijks dat het
resultaat heeft.

succes