Hoe vermijd je vogeluitwerpselen op voorzetrolluikkasten?

Ons huis staat dicht bij een bos waar veel bosduiven en kauwen zitten. Blijkbaar zijn onze voorzetrolluikkasten een ideale pleister/rustplaats met alle gevolgen vandien. Kent iemand een middel om op onze kasten te smeren of te monteren zodat deze vogels een andere plaats zoeken als toilet? Er is ruimte genoeg :-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een van de 'geneugten' van het buiten, dichtbij het bos wonen. Ook mijn bovenburen klagen over vogelpoep op het balkon en zelfs andere buren die net als ik een tuintje hebben durven te klagen... en wij wonen middenin de stad met een klein tuintje... dit hoort dus bij de natuur. Ik zou zeggen, geniet van de vogeltjes, geeft ze een beetje te eten en kijk er met een andere blik tegen aan, kijk hoe kleine koolmeesjes van een netje pinda's snoepen en zie de bijna uitgestorven mussen er weer bij zijn, zo ook spreeuwen, merels, allerlei duiven [Turkse] tortelduiven en kraaien en kauwtjes... En als het nu echt zo onder gescheten is, pak dan de hogedrukspuit en met wat kracht/druk erop is het een kwestie van een klus[je]... ;-))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
optimist! iedere dag dikke poep van kauwen en duiven verwijderen is wat anders dan koolmeesjes aan een pindaslinger.
Rieneke1
9 jaar geleden
Google eens op prikka.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Heb naar Prikka gegoogled en de pinnen zijn al besteld en geleverd!

Het beste antwoord

Voorzetrolluikkasten! Wat een mooi woord voor scrabble!

Duiven zitten graag op een recht randje. Maak er pinnen op (in kant-en-klare strips te krijgen of zelf maken met spijkers en een plank), of span een stukje gaas of een paar stukken ijzerdraad vlak boven de kasten. Zorg wel dat het geen 'bakje' wordt, want dan komen er straks andere vogels die daar een ideale plek zien om een nestje te bouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
http://www.duivenpinnenwinkel.nl