Is het nadelig voor de woning dat ik mijn mechanisch ventilatiesysteem soms uit zet?

En wat zijn de nadelen? Omdat ik 's nachts natuurlijk slaap en overdag naar m'n werk ben, zet ik het systeem dan uit en zet het aan als ik thuis ben. Nu las ik dat het eigenlijk 24 uur per dag aan moet. Mijn ventilatieroosters staan standaard wel open, dus dan komt hier toch nog frisse lucht binnen, of is dit niet voldoende?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het zelf alleen 's nachts uit laten. Wel aan laten als ik zelf niet thuis zou zijn. Je krijgt zo vaak te horen hoe belangrijk het is om goed te ventileren! Tegen schimmelvorming en weet ik het. Hier nog wat info: http://www.ademgezond.nl/ventilatie-probleem-thuis

Met de ventilatie roosters open komt er altijd wel frisse lucht binnen; blijft over de luchtvochtigheid. Die laatste kun je controleren met een hygrometer. Zo'n ding kost enkele tientjes. Meestal moet je wel checken of hij goed is afgesteld door hem enkele uren in een afgesloten pot met een vochtige doek onderin te leggen. Hij moet dan op 100% staan, zoniet even verstellen. Als de luchtvochtigheid onder de 70% blijft in je woning is er niets aan de hand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100