hoe dik moet een multieplexplaat zijn om hem te zagen met een decoupeerzaag?

Ik heb een multiplexplaat van 80 bij 80 cm en een halve cm dik, hier maak ik een eigen geboortebord mee. Kan ik het figuur uitzagen met een decoupeerzaag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou niet weten waarom niet. Zorg ervoor dat je blad dusdanig fijn is dat er minstens 3 tandjes tegelijkertijd in de plaat "bijten" zo voorkom je dat de plaat gaat klapperen. Let ook even op wat de boven en onderkant wordt van het uitgezaagde figuur. Bij naar bovenstaande tanden zal de bovenkant splinteren, bij naar beneden staande tanden de onderkant. Moeten beide zijden netjes worden gebruik dan een blaadje met de tandjes recht naar voren en gebruik indien mogelijk een pendelstand.