Hoe kun je ervoor zorgen dat nieuw steigerhout een oude ´grijze´ uitstraling krijgt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (8)

Je zou het kunnen beitsen met een kleur die daarbij in de buurt komt misschien?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laten verweren op de natuurlijke manier. Dit gaat vrij snel. Als je dit effect heel erg snel wil hebben moet je met UV lampen en water aan de slag. Erg veel werk en het ziet er niet altijd even mooi uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Witkalk of andders witte beits
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou een donkere beits gebruiken. Dan krijg je geen grijze uitstraling, maar wel een oude.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Vens;

Ik had ooit een schutting van gewolmaniseerd hout; dat hoefde je niet na te behandelen en kreeg op den duur vanzelf die grijzige verweerde look. Ging wel wat tijd overheen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker niet beitsen.
Het voordeel van dat hek is dat je het niet hoeft te verven. ga je het wel doen blijf je aan onderhoud vast zitten.

Binnen een klein half jaar is het al een eind verkleurt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ruwe ondergrond verven met verdunde grondverf. Deze trekt in het hout. Niet te dik aanbrengen. Hier kan eventueel en transparantelak overheen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kunt ze gewoon buiten laten liggen dan worden ze vanzef grijzer maar wil je een goed resultaat kun je ze iemand op de bouw een tijdje laten gebruiken