hoe hang je een klok op zonder gaten in de muur?

nu heb ik een klok voor mijn vriend gekocht alleen hij vind het zonde om op te hangen omdat er gaten in de muur komen.
hoe kan ik de klok op hangen met een stevig systeem.
de muur is wel gestukt en heeft een klein zandpatroontje.

9 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Koop in een bouwmarkt een doosje Powerstrips van Tesa. Die zijn verwijderbaar zonder sporen achter te laten. Die zijn er als haakjes, of als dubbelzijdig plakband.
Je schrijft helaas niet in de vraag wat voor soort klok het is en hoe zwaar die weegt. De schilderijhaak heeft bijvoorbeeld een draagkracht tot één kilo; is dat voldoende?
Amadea
9 jaar geleden
wodka
9 jaar geleden
sorry! de klok is niet eens een kilo denk dat de batterij zwaarder is dan de klok zelf haha
Summo
9 jaar geleden
ik denk niet dat dit een optie is want die powerstrips zijn geweldig maar alleen op hele gladde oppervlakken zoals bijv tegels, op een zandpatroontje zoals in de vraag staat blijven ze volgens mij niet kleven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het origineel stucwerk is kan het lastig worden met dubbelzijdig tape of strips.
Als er een keer latex overheen is gegaan, dan lukt het wel.
(wel een grote maat strips nemen)

Andere antwoorden (3)

Boor een gaatje in het plafond, vlak bij de muur. Schroef er een oogje in en maak er een touwtje aan vast. Hang de klok aan het touwtje.
escape
9 jaar geleden
wodka
9 jaar geleden
ja maar dan zit er in het plafon weer een gaatje
escape
9 jaar geleden
Ja, maar daar had je het niet over...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahahahahaha sorry.....
Summo
9 jaar geleden
Dat is wel waar van dat gaatje in het plafond maar als je vlak bij de grens tussen plafond en muur een heel klein haakje maakt, geeft dat een wereld van verschil met een gat in een prachtige gladde muur. Dat gaatje zit hoog en in die rand vlak bij de muur zie je het echt niet meer als je het ooit dichtstopt, daarentegen een gaatje in de muur krijgt bijna geen amateur onzichtbaar weg, met strijklicht zal je het altijd zien. Zelf heb ik zo wat schilderijen hangen, niet aan touwtjes maar aan een nylonkoord dus ik vind het idee wel wat hebben.
Een paar klodders Pattex op de achterkant van de klok en pats, op de muur plakken.
Geen gaten. Moet je eens kijken hoe sterk dat is:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
En wat dan als de batterij leeg is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oeioeioeioei! Goeie! Niet aan gedacht!
Summo
9 jaar geleden
tja het is een antwoord want je hangt de klok zonder gaten te maken op, helaas geldt dat niet voor het eraf halen ;)
Ivana
9 jaar geleden
Van zomer naar wintertijd gaat ook al niet. Je zult hem van achter moeten bijstellen.
Amadea
9 jaar geleden
Ha, daar had ik nog niet aan gedacht. Hoewel ik veel mensen ken die een klok hebben hangen die niet de juiste tijd aangeeft...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je beter een gaatje boren,
dat geeft minder schade, dan de klok met een stuk stucwerk eraf trekken.
Haal bij de bouwmarkt een panlat die net iets langer is als de kamer hoog, klem deze lat tussen vloer en plafond en hang de klok daar middels een schroefduim o.i.d. aan op.
Je hoeft niks te boren en je kunt de batterij verwisselen, klein nadeel is je hebt een lat in het zicht
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ziet er niet uit, maar toch een +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook een lat o.i.d. tussen de muren klemmen, tegen het plafond en dan de klok daar met een draad aan ophangen.
Dan lijkt het net een plint en is minder storend dan een vertikale lat. Of de klok terug brengen en zo'n apparaatje kopen dat de klok op de muur projecteert.
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0819052/Projectieklokken