Kun je over een bestaand (glasvezel) behang opnieuw behangen

Ik heb zelf een tussenscheiding gemaakt tussen de woonkamer en de keuken door middel van een wand. Deze heb ik toentertijd met glasvlezel behangen.

Nu wil ik deze overnieuw behangen, maar ik twijfel of je wel over een bestaand behang kan behangen.

Wat ik gehoord heb is dat het verwijderen van glasvezel behang vrij lastig is. Dus wil ik deze het liefste laten zitten.

Waar moet ik op letten? En moet hiervoor ook speciale behanglijm gekocht worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.7K

Het beste antwoord

Mijn inziens heb je twee opties:

- kiezen voor overbehangen met een behang met een zwaar reliëf (de minste optie), zodat de ondergrond enigszins geneutraliseerd lijkt door het reliëf. Bij een 'dun' behang n.l. tekent de structuur van het glasweefselbehang zich af door het behang. Je hoeft overigens geen speciale lijm te gebruiken.
- egaliseren van het glasweefselbehang met een egalisatiemiddel of muurvuller en spacspaan. Na voldoende droging nieuw behang aanbrengen. Dit is veruit de beste oplossing, maar arbeidsintensiever én vraagt enige vaardigheid bij het egaliseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou glasvezelbehang niet opnieuw behangen als het gemaakt is om er gewoon over heen te verfen. Mocht je toch persee nieuw willen hebben dan zou ik toch maar een vers behangetje plakken en niet over elkaar omdat je anders waarschijnlijk lucht bubbels krijgt. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de soort lijm die gebruikt is om het glasvezel behang te plakken kan je ook gewoon behang op glasvezel plakken, gewoon eens een stukje proberen, neem wel een dik behangetje.