kan ik mijn bril (her)verfen met nagellak?

ik heb een bril en de kleur is er bijna van af. nu is het zo dat ik geen nieuwe mag dus dacht ik misschien kan ik de bril wel lakken met nagellak iemand enig idee of dat kan en dat er niks fout gaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Bladdert er heel snel weer af
Amadea
9 jaar geleden
Lijkt me ook niet gezond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met wat denken jullie dat het dan wel kan een spuitbus?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar ik kan het wel met een nagellakje doen het is niet erg als het er weer snel afgaat ik kan gewoon steeds om de week bijwerken vind ik niet erg maar kan het wel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de glazen eruit kan halen dan kun je dit met een spuitbus voorzichtig nevelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het ook goed als ik de glazen gewoon beplak met eventueel wat tape? want de glazen kunnen bij mij altijd moeilijk terug
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en wat voor spuitbus moet ik dan halen? @Maria16
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou dat risico niet nemen Martina,je zult zien dat er dan toch wat tussendoor lekt en dan ben je verder van huis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dankje ,Maria16 maar ik denk dat ik het toch met nagellak ga doen er zal niks gebeuren toch de bril zal helemaal zwart worden? en later misschien de kleur weer er van af gaan maar dat is geen probleem ik lak hem dan wel opnieuw hoe lang trouwens denk je dat die bril het vol houd met die nagellak? 1maandje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo lang je er voorzichtog mee omgaat dan zal de nagellak misschien alleen dichtbij de scharnierpunten slijten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel, Maria16!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal de glazen af tapen met wat tape! Heel erg bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan,probeer niet te bibberen tijdens het verven.;-)))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt aan het materiaal. Als het een metalen montuur is zal het anders doen dan een plastic montuur.

Antwoorden (2)

Hoi,
Waarschijnlijk als je het gaat nagellaken, dan gaat dat er na een tijdje ook weer af. Bijvoorbeeld als je gaat zwemmen en het slijt natuurlijk. Je kan het ook doen met bijvoorbeeld leuke tape van de Hema.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zwem helaas niet ik wil graag de bril zwart ik heb nu een oranje en wil hem graag zwart en als ik het met nagellak ga doen hoelang ongeveer zou het dan duren voor de kleur er van af is? en bedoel je met tape gewoon plakband tape
Ritsuka
9 jaar geleden
Washi tape
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik wil de hele montuur graag doen ik denk niet dat, dat dan kan maar met nagellak over mijn hele bril is geen probleem toch alleen moet ik steeds dan even nagellak er op doen toch?
Ik heb ooit eens nagellak op plastick dingen gedaan. De nagellak bleef plakkerig en loste ook het plastic deels op. Dus als je een plastic bril hebt zou ik het niet doen.

Op metaal blijft nagellak wel zitten (ik doe namelijk de achterkant van mijn horloge met naggellak i.v.m. allergische reactie op RVS) Dit blijft er een paar maand op zitten en dan moet ik er weer wat op doen.

Wat je nog zou kunnen overwegen is een nieuw montuur voor je bril. Dat zou je bij de optiek kunnen vragen en wat dit dan kost.