Wat voor gereedschap is dit?

Ik heb dit stuk gereedschap verkregen, maar heb geen idee wat het is. Het heeft 3 gaten met daarin schroefdraad van, afgaand op de cijfers die op de plaatjes staan, (M)2.6, 3 en 4. M tussen haakjes omdat het misschien niet eens metrisch schroefdraad is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Poet
10 jaar geleden
Misschien een ouderwetse draadstripper?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Het doet mij denken aan een draadspanner, misschien ouderwets ofzo.
http://static.webshopapp.com/shops/010826/files/002687863/draadspanner-haak-en-oog-m8.jpg

Antwoorden (2)

Het is een draadtrekker om draad naar een dunnere diameter te trekken.

Zie bron: http://www.waaserfgoed.be/collectie/12-bladeren-type/27-voorwerp/22524-draadtrekker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het toestel dat u laat zien is niet om draad naar een dunnere draad te trekken, maar om schroefdraad op een buis aan te brengen.
Waarschijnlijk is dat een gereedschap om beschadigde schroefdraad terug te herstellen of omdat het over dunnen diameters gaat, om schroefdraad te maken. Je draaid de gaten open door aan de knop te draaien, steek de draad er in en draai de knop terug dicht. Daarna kan je met uw vinger in het gat het gereedschap ronddraaien