Hoe monteer ik hoekprofielen op een kist?

Ik ben bezig met het maken van een kist. Op de ribben monteer ik aluminiumprofielen en op de hoeken wil ik dan hoekprofielen plaatsen (zie afb.).

Het hoekprofiel beschikt aan de binnenkant niet over een hoek van 90 graden. Hoe kan ik dan toch in een profiel 3 planken monteren?

BVD

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Dit hoekprofiel is bedoeld voor de buitenkant van een kist. De afgeronde kanten/hoek zorgen ervoor dat je geen scherpe punt hebt zodat je minder schade / verwondingen hebt bij stoten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De hoekprofielen zijn niet geschikt om de kist mee te monteren.
Je zal eerst de kist moeten timmeren...... En dan eerst de hoeken daarvan iets rond vijlen.... Hiermee creeer je de ruimte om de hoekprofielen sluitend te maken.

Monteren spreekt dan voorzich, let er wel op dat je niet te lange schroeven gebruikt.
Frimu2