Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de onderkant van mijn gipswand strak krijgen?

Dag,

Ik heb het volgende probleem: onlangs heb ik plinten verwijderd die bevestigd zaten op een gipsen wand. Zoals je kunt voorstellen is de wand hierdoor enigszins beschadigd. Bovendien loopt de wand op sommige plaatsen niet helemaal door tot vloerhoogte.

Zelf zou ik heel graag de wanden laten aansluiten tot de vloer en strak afwerken.

Iemand enig idee hoe ik dat kan aanpakken?

Bedankt voor jullie moeite alvast.

Grt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

U kan de muur aansmeren met gips. LET OP: gebruik hiervoor wel gips op cellulose basis (de meeste vulmiddelen zijn op deze basis) andere soorten hebben een grotere krimp factor.
Als u de gips zelf aanmaakt d.m.v. poeder met water mengen, dan kunt u eventueel ook een kleurtje toevoegen d.m.v. een verf meng tubetje.
Het laatste randje zou ik vullen met acrylaatkit.
Dit is makkelijk af te strijken met een vinger met zeepsop. of met een theelepeltje (liefst ook met zeepsop)
Wat vaak ook gebruikt word is een elektra pvc buis waarvan een kant schuin is afgezaagd. Nu kunt u de kit mooi afstrijken. u hoeft nu ook niet elke keer het buisje schoon te maken want de kitresten blijven achter in het buisje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met vloeibaar gips dichtsmeren, kun je kopen bij bouwmarkt. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Gamma roodband kopen en het hiermee afwerken.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Beter en makkelijker is om een product van Rigips te kopen. Dit is kant en klaar en super glad. Te koop bij de Gamma. Je kunt een kijkje op de website van Rigips nemen om je te orienteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik kalk en gips met een klein beetje of wel een paar druppels afwasmiddel!
dat gaat prima,maar vooraf even nat maken en even laten intrekken gebruik eventueel een plantensproeier!
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding