Hoe krijgen wij de afvoerontstopperveer weer terug?

Hij zit ongeveer halverwege zijm lengte muurvast in de afvoerpijp. Iemand een idee hoe we hem los kunnen krijgen?
De loodgieter kan pas woensdag komen... :-(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.7K

Het beste antwoord

Dit heeft niets met de verstopping te maken... maar hij blijft (mechanisch) ergens achter hangen. Waarschijnlijk in een bocht, of bij een T-splitsing in de pijp....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist jij leest het goed +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad. Hij was bij een splitsing dubbel geslagen en zat muurvast. De loodgieter heeft hem via het hoofdriool weer los weten te krijgen.
In ieder geval reuze bedankt.

Andere antwoorden (5)

draai hem een paar keer zodat het begin stukje vrij komt

Toegevoegd na 4 minuten:
draai de veer net zolang hij los komt

Toegevoegd na 5 minuten:
hij blijft waarschijnlijk in ee bocht hangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Giet er een beetje slaolie op,en voorzichtig draaien.
Pas op dat je de steel niet uit het rubber gedeelte trekt.
Want dan ben je nog verder van huis.

Toegevoegd na 10 minuten:
Probeer toch te blijven draaien,desnoods veel afwasmiddel erop gooien,hij blijft gewoon ergens achter haken,misschien dat hij dan los schiet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat over een veer niet een rubber ontstopper
Je kunt ook een fles 'Muscle' vloeibare ontstopper gebruiken en in de afvoer gieten.
Ik maak er altijd mijn afvoer mee schoon.
Heeft al eens een enorme ontstopping verholpen. Misschien komt jouw ontstopper ook weer los.
Goed spul en het proberen waard.

Goedkoper dan de loodgieter.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is maar 1 manier en dat is draaien. Je moet hem goed vastpakken met een tang zodat je veel kracht kunt zetten om hem te draaien, want hij hangt gewoon ergens achter en door het draaien gaat hij vanzelf loskomen. Probeer tijdens het draaien tegelijk te duwen dan zou het toch moeten lukken, maar ga niet te hard trekken want je weet niet waar hij aan vast zit en misschien ga je anders wel bepaalde verbindingen lostrekken. Dan heb je pas echt ellende!

Toegevoegd na 38 seconden:
En eh..... ga alsjeblieft geen slaolie in je afvoer gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een veer mag je alleen met de klok mee draaien. Als je toch de andere kant op draait kan het klauwtje of zelf een gedeelte van de veer los raken en in de afvoer achter blijven. U zegt dat hij muurvast zit. Dan heb je wel een probleem. Schoksgewijs draaien en trekken (jutteren) lijkt mij de enige oplossing.
succes.