Welke maat inbussleutel is het meest gangbaar?

Er zijn de volgende metrische maten:
1, 2, 3, 4, 5, 5,5, 6, 8 en 10 mm.

Welke hebben mensen het meest in huis?
Welke maat wordt door IKEA gebruikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

De meest gangbare inbussleutel is 6. Gevolgd door 5, 8 en 5,5...

Maar IKEA maakt geen gebruik van inbussleutels maar van kruiskopschroeven...

Toegevoegd op 11-06-2009 14:11:23
De meest gangbare schoefmaat is M6. Dus de meest gangbare inbusmaat is vanzelfsprekend ook 6...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Welke gebruikt worden bij ikea durf ik niet te zeggen ik gok dat je rond de 5/6/7 zit.. ik gok 5 mm? voorde handliggendste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een set liggen thuis met, 1.5, 2, 2.5, 3, 4, 5, 6, 8, 10
daarvan gebruik ik het meest 2.5, 3, en 4 en een enkele keer 5

geen idee wat IKEA voor maat gebruikt maar bij hun bouwpakketten zit toch altijd een sleutel om het benodigde schroefwerk mee vast te zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het nogal lastig om te beantwoorden. Ik als fietsenmaker maak vooral gebruik van nummer 5 dit omdat er op fietsen vrij weinig onderdelen zitten die met een inbussleutel gebruikt worden.

Voor andere dingen zal je vast heel veel andere maten gebruiken. Aangezien ze veel in kasten en andere dingen zitten denk ik dat die maten het meest gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgensmij heb ik 5 het meest in mn handen gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij 4mm,maar is dit nou echt zo interesant?