Wat zijn leuke muurtekeningen / schilderingen die je zelf kan maken?

Voor in de woonkamer, slaapkamer of op het toilet

Toegevoegd na 1 uur:
Na aanleiding van de reactie van mion.

Ik heb ook nog een trap met een lege muur! Iemand leuke ideeën en vooral voorbeelden daarvoor?

Als er nog ideeën en, ook weer vooral, voorbeelden zijn voor de overige ruimtes dan zie ik die ook nog heel graag hoor!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Sjabloneren is leuk en makkelijk om te doen.

Je kunt b.v. een toiletmuur beschilderen met een leuke tekst, d.m.v. sjablonen.

Een vriendin van mij heeft haar toilet zwart geschilderd en op de muur 'The Loo' gesjabloneerd. Staat erg leuk!

Toegevoegd na 1 uur:
Een trappengat is altijd een saai stukje. Je kunt het opleuken door er b.v. sterren op te sjabloneren. Als de verf dan nog nat is blaas je er wat glitters op. Zo drogen de glitters samen met de verf op en als het 's avonds donker is en er schijnt een beetje licht op, dan zie je de sterren oplichten.

Toegevoegd na 2 uur:
En kijk hier eens tussen:

http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl&rlz=1R2GGLL_nlNL357&biw=1579&bih=715&tbs=isch%3A1&sa=1&q=muurschilderingen&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

met een projector kun je een afbeelding vergroten en die dan in groot formaat op je muur maken. vereisten zijn wel dat je netjes kunt schilderen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een heel leuk idee inderdaad! Maar lijkt me nog best lastig. Als je zelf niet goed kunt schilderen kun je het natuurlijk aan iemand vragen die daar handig in is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het met een project op de muur staat is het toch een kwestie van inkleuren :) Dat moet te doen zijn, misschien niet altijd binnen de lijntjes maar dat heeft dan ook weer zijn charme.
Ik was laatst aan het kijken voor mijn babykamer.. en vond deze zelf heel leuk.. Check de bronnen.

Me to You beertjes zijn heel gewenst en leuk voor babykamertjes..

Stickers zijn ook wel te doen ! Check bronnen!

Laat even weten wat je ervan vind!

Succes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je stijl is en of je een beetje kan schilderen.

Hier een leuk en simpel voorbeeld:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk voorbeeld kumarie :)
Er zijn veel leuke stempels te koop, met bloem- en bladerpatronen bijvoorbeeld.
Daarmee kan je heel makkelijk mooie versierinkjes maken op deuren en muren, door op sommige plekken een paar bloemetjes te zetten.
Het is heel vrolijk en mooi, en toch heel subtiel. Je kan ze ook mooi in meerdere kamers in huis terug laten komen.
Je kan stempels ook zelf maken, door ze te snijden uit aardappels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf ooit in een gang een tekening/schilderij gezien van een trap die naar een deur ging en daarachter weer een trap, dat gaf een enorm diepte effect, zo gaaf

en bij iemand die op de buitenkant van de badkamerdeur een badkamer had geschilderd, ook heel apart

vereiste waarschijnlijk wel dat je goed kunt tekenen helaas
13 jaar geleden
Misschien hou je van een bepaald stripboek, dan zou je een bepaald grappig of interressant 'fragment' kunnen na tekenen. Eventueel zou je de tekstballon dan ook weg kunnen laten.
Het is maar een idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee :) Een grote wonderslof aan de muur is wel gaaf! Maar dan lijkt het weer net dat je helemaal verslaafd ben aan een strip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, ja, misschien wel. Is er dan iets wat echt bij je past, misschien kan ik je dan alsnog op een idee brengen?