Ik wil mijn dochters kamer opnieuw verven (felroze), wat moet ik doen zodat deze kleur niet "doorzichtig" wordt onder de nieuwe verflaag?

Toegevoegd na 47 seconden:
Ik wil de muur in een lichte pastelkleur overschilderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tussenlaag aan brengen. Bijvoorbeeld wit mengen met een beetje van de nieuwe eindkleur. En daarna de nieuwe kleur aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vast! ik heb geen idee, vandaar me vraag. Maar als ik het grijs-achtig verf, komt die pastellaag dan wel tot zijn recht?

Het beste antwoord

of eerst met wit verven en dat met de pastelkleur of de pastelkleur 2 x aanbrengen. Ik zou ook een verf aanraden die extra dekkend is. Die van Histor of Flexa zijn vaak wel goed (kunnen in de bouwmarkt gemend worden) en als je voor een eigen merk wilt kun je bv. Karwei binnen en buiten verf nemen of Gamma Binnen en buiten muurverf.

Als je het geen 2 keer verft dat heb je kans dat hij niet overal goed hecht en dat je dus de kleur er nog onder ziet, de 2e keer geeft dan een afwerking en zorgt dat hij goed dekkend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat felroze kan door vele lagen verf heen gaan. Ik zou eerst een of twee lagen wit er op zetten, en daarna pas met de lichte pastelkleur er overheen gaan. Anders is de kans dat je zorgvuldig gekozen pastelkleur toch rozeachtig wordt wel erg groot.
itsme
12 jaar geleden
Je kunt het beste een 1x dekkende latex gebruiken in een grijze tint. Die laat "rode" kleuren het minst door.
Daarna kun je er met pastel overheen.