kan ik vloerverwarming combineren met mijn gewoon verwarmingssysteem?

ik heb een gewoon verwarmingssysteem, nl. met radiatoren. nu zou ik in één kamertje vloerverwarming willen aanbrengen. kan dat? dus dat ik op hetzelfde systeem een koppeling maak voor vloerverwarming? ttz vanaf een radiator in de aangrenzenderuimte....

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het kan op een eenvoudige manier het ligt er aan hoe groot het oppervlak is wat verwarmd moet worden meestal met een blok en een extra pomp kan het wel en om het water niet te warm te laten worden is het eenvoudig op te lossen met een thermostaatkraan met temperatuur voeler die je op de ingaande leiding plaatst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@liveisgreat, dat gelooft u zelf toch niet.
Die leidingen zitten onder de grond.
U moet al een verdeler boven de vloer plaatsen in de betreffende ruimte, mooi hé.

Antwoorden (2)

In principe kan dat maar het probleem is dat de temperatuur van het vertrekkende water op uw cv-ketel te hoog is.
U zal er dus moeten voor zorgen dat uw retour water terug gemengd kan worden met een klein deel van uw vertrekkend water, op die manier kan u de temperatuur tot rond de 30 a 35°C houden.
Dat kan met een gemotoriseerd mengventiel.
Ik zal een tekening zoeken of zelf maken en toevoegen.

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik heb een principeschema gevonden en daarbij gaat het om het deel vloerverwarming zelf.
FH = Floor Heating = loerverwarming.
S2 = Sensor = temperatuurvoeler
RS2 = Room Sensor = ruimte thermostaat
R = Regulator= hier elektronisch regelpaneel voo de volledige installatie
PV = Pressure Valve = drukregelklep
M2 = Motor Valve = 3-wegklep
AR = Anti Return = terugslagklep.
P2 = Pump = circulatiepomp vloerverwarming.

Als u nog vragen heeft laat maar komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
wat is het gevaar als de temperatuur te hoog is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou u een onaangenaam gevoel krijgen omdat de temperatuur niet goed te regelen is en verhitte voetjes.
Ja dat kan, je moet dan een vloerverwarmingsverdeler plaatsen, daar zit ook een pomp in en een thermostaatknop voor de juiste temperatuur!