Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Warme centrale verwarmingsbuis schilderen? Kan m niet uitzetten

Hoi, woon in een flatje en ik kan de buizen niet uitzetten (blijven warm/heet). Wat gebeurd er als ik met radiatorverf schilder? Kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

dat kan wel maar je hebt de kans dat de verf gaat schilferen. Wat je misschien wel kan doen is alle kranen van de radiatoren dicht draaien en dan even wachten. Er is dan namelijk geen stroming meer(als alle kranen goed werken) en dan word het water in de buizen vanzelf kouder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
radiator verf is een fabeltje en werkt niet echt beter als normale verf.

als voorbereiding zou ik eerst goed schuren, even gronden als er roestplekken of kale plekken zijn met een staal primer of gewone grondverf op terpentine basis.

Voor een professioneel glanzend resultaat kun je het beste kiezen voor een PU(polyurethaan) lak van Sigma, Trimetal Wijzonol etc. het liefst een professioneel merk in ieder geval. Deze is krasvast en kan tegen een stootje.

als 2de optie na het gronden zou je kunnen kiezen voor een zijdeglans PU acrylaat verf, dit is op water basis. Deze vergeelt eigenlijk bijna niet door de warmte alleen is iets minder sterk.

Toegevoegd na 2 minuten:
verder is trouwens snel schilderen de enige optie als de warmte niet uit kan. probeer niet te lang te strijken in de verf goed is goed. dit zal verder niet heel veel impact hebben op de kwaliteit van de verf, alleen de afwerking zal iets streperiger zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding