Wat is een goeie fundering voor een tuinmuur (border)?

Ik wil graag een verhoogde plantenbak maken in mijn tuin. Hiervoor wil ik graag de populaire Crack en stack muur elementen gebruiken. Echter weet ik niet hoe je een plantenbak van 50cm hoog moet funderen. (soort, dikte, diepte etc.)

Op internet is er vrijwel geen duidelijke uitleg te vinden hierover.

Wellicht kan iemand me hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Op de plaats waar uw muren komt graaft u +/- 5 cm dieper dan waar muurtje begint en zo een 20 cm breedt.
Daar giet u betonmortel in en strijkt die zo vlak mogelijk.
Evt kan u daar ook een paar stangen ijzer van diameter 6 of 8 mm in leggen om zeker geen breuken te hebben.
Na uitharden kan u daar gerust beginnen op metsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een fundering is niet nodig. (zie bron)

Wil je er toch een dan zou ik 2ehands (gratis) grindtegels neerleggen in een zandbed en daarop mijn muurtje stapelen.