Rond Heineken reclamebord. (zie foto) Hoe kan ik hier verlichting achter maken?

Het is een rond, plastic reclamebord, met de vorm van een uitgeklapt parapluscherm. Doorsnee 78 cm (breedte dus); op het diepste punt 13 cm.
Ik wil hem graag aan de muur bevestigen, met verlichting erachter. Nou kan de lamp natuurlijk niet te warm worden, omdat het materiaal plastic is, en een tl-lamp geeft te fel licht, en niet gelijkmatig. Ik heb al aan kerstboomlampjes gedacht, maar dan krijg je allemaal puntjes te zien.

Wie heeft een creatieve oplossing, hoe vergezocht ook?
De lamp kan ik eventueel ook aan de muur bevestigen, met het "bord" eroverheen.

Toegevoegd na 37 seconden:
Foto volgt...

Toegevoegd na 5 minuten:
Nou, ik krijg de foto wel ge-upload, maar ik kan hem niet plaatsen...ik blijf het proberen, maar misschien weet iemand toch al een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bestand van je foto even aanpassen waarschijnlijk...

Het beste antwoord

Led kan prima maar iets lastiger dimbaar een nogsteeds het puntjes probleem.

Je kan een goedkope plafonnière kopen. (die zijn er onder de 10,-) En daar kan dan elke standaard lamp in.
Het melkglas van de plafonnière zorgt ervoor de het licht mooi verdeeld wordt.
Als je er een gewone gloeilamp in doet is het ook nog eens makkelijk dimmer en dat kan ook met sommige spaar en ledlampen.

Eerst de plafonnière aan de muur hangen en dan het reclamebord eroverheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moest ik ook aan denken, +je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geniaal!!!
Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da's creatief denkwerk
+-je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder meer het beste antwoord!
Iedereen bedankt voor het creatieve meedenken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder meer het beste antwoord!
Iedereen bedankt voor het creatieve meedenken!

Andere antwoorden (4)

Ga naar de Ikea en koop een pakje Dioder verlichting.
Dan heb je 4 strips, die lineair verbonden zijn, met led lichtjes, ze worden niet heet en zijn heel makkelijk te monteren, eventueel zelfs met plakstrips.
Je hebt een variant met wit licht en eentje met kleur.
Eventueel kun je er ook 1 kiezen met 4 ronde led-lampjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Ja zeg, 19 seconden eerder :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van Ikea Dioder nu ook een flexibele lichtlijst, ik denk dat die nog geschikter is voor dit doel, zie: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00191735/
Je kunt eens kijken bij Ikea. Daar hebben ze verschillende soorten LED-verlichting, speciaal bedoeld om ergens achter weg te werken. "Dioder" heten ze.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank ook, natuurlijk ook een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19 seconden, ha, jij ook 1.
Vraag me af wat er gebeurd als je exact tegelijkertijd een antwoord geeft...
Kijk... deze aanbieding kwam ik al een paar dagen geleden tegen. Is dat wellicht wat voor je ?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_44/OFF17.SHTML

eventueel uit te breiden met :

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_44/BILD18K.JPG

vrgr

Toegevoegd na 2 minuten:
Laatste link niet helemaal juist. Moet deze zijn :

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_44/OFF18.SHTML
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al genoemd kun je allerlei LED lichtstrips gebruiken, maar dan heb je nog steeds het probleem dat je ook met kerstboomlampjes zult hebben: het zien van afzonderlijke puntjes.
Een oplossing daarvoor is het plaatsen van een diffuser tussen de lampjes en het plastic van het reclameobject.
Geschikt materiaal zou bijvoorbeeld dun papier kunnen zijn of wit plasticfolie.
Hoe dichter je de diffuser bij de lampjes plaatst, hoe meer je de afzonderlijke lampjes zult zien, je moet het dus juist zo dicht mogelijk tegen het object plaatsen.
Wees wel voorzichtig met ouderwetse kerstboomlampjes, als je papier of plastic direct tegen zo'n lampje plaatst kan het behoorlijk heet worden, bij LED lampjes bestaat dat gevaar niet.