Het ligt een beetje aan het soort triplex en het het soort behang dat je gaat gebruiken. Het kan zijn dat de inhoudsstoffen (kleurstoffen) van het triplex oplossen door de bestanddelen in de behangerslijm (primair het water), waardoor er vlekvorming door je behang zichtbaar zal zijn.
Beter is de triplexplaten eerst met een gronderingsmiddel (grondverf) voor te behandelen. Hiermee isoleer je de inhoudstoffen in het triplex en je heft tevens de zuiging van de ondergrond op, zodat je later het behang makkelijker kunt verwerken. En...weer later het behang eventueel makkelijker kunt verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist hoor +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks !
Ja dat kan. Ik heb toevallig vorige week een tussenmuurtje behangen. Ziet er super uit.
Omdat een dergelijk muurtje wel erg "zuigt" moet je het wel behandelen met "Voorstrijk Zuigende Ondergronden", ik heb dit van Alabastine gebruikt maar het zal er ongetwijfeld ook van andere merken zijn.
Goed aanbrengen en laten drogen, desnoods voor een tweede keer en dan moet het lukken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op de twee prima antwoorden hiervoor, koop een rolletje glasvezel tape ( geen idee of het zo heet) en plak dat over de naden van het triplex, anders krijg je op de naden scheuren in je behang, werkt uitstekend!