Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe moet ik mijn schuine dak van binnen isoleren als er onder de dakpannen dampdoorlatende folie zit ?

Mijn dakpannen moeten vernieuwd worden, er wordt dan ook gelijk een (dampdoorlatende) folie onder gezet. Nu is het zo dat er van binnen onder het schuine dak ook geisoleerd is met dampdoorlatende folie. Is dit goed, of moet ik nu alles van binnen openbreken en met dampremmende folie overdoen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
733

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Damp-open folies worden altijd aan de koude (buiten) zijde gebruikt. Dit zodat vocht in de woning naar buiten kan terwijl regen en sneeuw niet naar binnen kunnen. Dit betekent dat je binnen kan isoleren met bijvoorbeeld glas wol ( dit laat het vocht ook naar buiten ). Als je in ieder geval aan de binnenzijde maar zorgt dat het naar buiten lan blijven ademen.
Het glaswol kan je eventueel afwerken met bijvoorbeeld gipsplaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om de luchtvochtigheid in de winter binnen te verhogen is het wenselijk aan de binnenzijde een in één richting doorlatende folie aan te brengen als b.v. isover vario KM duplex.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding