Kan een stopcontact met usb poort een smartphone opladen?

Ik zag een stopcontact met usb poort staan en vroeg mij af of deze wel geschikt zijn voor een smartphone (galaxy s4).

http://www.euro-electronics.nl/Busch-Jaeger-20-EUCBUSB-214-wandcontactdoos-wcd-met-usb-lader-alpin-wit

Ik heb het idee dat de smartphone erg gevoelig is...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een USB-aansluiting is standaard 5 V gelijkspanning, hiermee kun je IEDERE USB-telefoon of tablet mee opladen. Volgens de specs geeft deze aansluiting maximaal 700 mA, het laden van een tablet kan dus wel langer duren dan met de eigen (2A) lader.
De galaxy is niets gevoeliger dan welke andere smartphone ook, het zal gewoon werken.
Het afgebeelde stopcontact is in feite niets anders dan een stopcontact met ingebouwde universele USBvoeding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga je dan een stopcontact vernieuwen?
Je kunt ook een stekker met usb poort kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn wel dure dingen zag ik net bij een bouwmarkt. Meer dan € 60 i.p.v. € 6 voor een gewoon stopcontact van hetzelfde merk.