Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een groot verschil in (geluids)isolatiewaarde tussen een cellenbeton (ytong) muur en gipswandje (zo'n speciale dubbele)?

willen het boven een beetje anders indelen en zo'n gipsplaatgebeuren gaat veel sneller natuurlijk, maar wil ook niet dat de kinderen elkaar zo makkelijk wakker kunnen houden......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met "zo'n speciale dubbele" ?
In mijn antwoord ga ik uit van een normale.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is zo,n speciaal frame wat je ervoor koopt als ik mijn vriend goed begrijp

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, het verschil is klein, hier een stukje leesvoer van een andere forum:
http://www.klusidee.nl/Forum/about24396.html
Het gaat daar over metalstud frame met gips. Hout isoleert beter en makkelijker te verwerken, vooral als er ook een deur in komt.
Als je er ook nog isolatie in doet, bijvoorbeeld glaswol (beter iets anders, want glaswol is naar spul) dan zit je zeker goed, waarschijnlijk zelfs beter als met Ytong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nee, dat is er niet.

als je gewoon met de rigips profielen een wadje bouwt, en de profielen op de rubberen bandjes zet, maak je een kant dicht. Verleg dan de electra. Vervolgens vul je het frame mer steenwol. Andere kant dicht maken. Isoleert geluid niet slechter dan ytong. Qua sterkte is ytong wel beter. Beiden zijn voor een handige doe het elver goed te doen, maar rigips platen worden bij de meeste mensen de eerste keer wel netter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding