Bestaat er een dubbelzijdig slot met draaiknoppen?

Mijn hond ontsnapt steeds naar buiten omdat ze in de gaten heeft dat deuren best makkelijk te openen zijn. Ze weet elke soort deurknop of -klink open te krijgen en heb al honderden euro's daaraan uitgegeven. Nu kan ik er wel een slot met sleutel op zetten maar dat werkt erg onhandig als je steeds in en uit loopt met zijn tweeën. Dus zoek ik eigenlijk een slot met zo'n draaiknop maar dan aan beiden kanten. Bestaat zoiets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Dit kan je doen met een knopcilinder.
Deze heeft eigenlijk maar 1 knop omdat de deur van buiten eigenlijk met een sleutel afgesloten moet worden tegen inbrekers.
Indien je toch 2 knoppen wil hebben kan de slotenmaker deze er zo opzetten.
Alleen is inpandig, de oplossing van het vorige antwoord goedkoper.
Ikzelf wilde dit om 1 moedersleutel bij 3 stuks te kunnen gebruiken.

Ik was c/a €40,- kwijt per aangepaste cylinder.

de cylinders zelf zijn zeer eenvoudig om te wisselen.
Plaatje bij antwoord
Frimu2
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat bestaat. Ik heb ze in de VS en Ierland gezien (daar zijn ze standaard), maar ze zijn vast wel in Nederland te krijgen. Even Googlen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het eenvoudigste is om de deurkruk te vervangen voor een knop kruk. Dit is niets anders dan een ronde knop die op de krukstift gezet kan worden en orden zowel los (gatdelen) als per paar verkocht
Een andere mogelijkheid is het vervangen van de bestaande sloten voor een zgn knopslot (o.a. van het merk goal). Dit is veel omslachtiger omdat deze een hele andere inbouw wijze heeft dat het aanwezige slot. Dit betekent dus oude gaten dichtmaken en nieuwe frezen.