Waarom kraakt min zwevend/ inbouw toilet????

Vraag:*
438 / 150Wij hebben een huis gekocht met daarin 2 zwevende/ inbouwtoiletten. Nu blijkt dat één toilet begint te kraken wanneer je erop gaat zitten. Ik wilde weten wat er mis was en zag dat er ook 2 haarscheurtjes in de tegels zijn ontstaan op de plaats bij de schroeven.. Wat kan dit zijn. Moet het hele toilet nu eruit gesloopt worden, incl tegels etc.. of moet gewoon de moer wat strakker aangedraaid?? Kan het toilet gewoon uit de muur breken??
Kunnen we dit toilet wel gebruiken?? Wie helpt ons??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.6K

Antwoorden (7)

als u dit huis pas heeft gekocht dan valt dit onder verborgen gebreken en /als dit pas is aangelegd misschien de aannemer die dit heeft geplaatst erbij halen voor eventuele garantie dit zit echt niet goed vast en als dit niet van toepassings is ja dan de tegels eraf halen en kijken hoe het zit zou deze toilet voor veiligheid even niet gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou snel iemand er bij halen . Toilet is niet goed bevestigt en komt dus uit de muur! De vakman zal er naar moeten kijken gebruiken kan wel maar dan moet je er boven blijven hangen maar zeker de pot niet belasten met jou gewicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die scheurtjes in de tegels zitten die vlak ,of tegen de pot .
dan is dat het kraken van de scheurtjes die je hoort.
als je bang bent dat de stellage ,wat achter de tegels zit,los zit dan moeten er scheurtjes tussen de voegen van de tegels zitten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige week in Eigen Huis & Tuin nog gezien:
Blijkbaar zit er gewoonlijk bij een hangend toilet een dempingsvel dat tussen de pot en de muur in moet en ervoor zorgt dat de pot niet kraakt. Bij jullie kraakt de pot wel. Misschien is het velletje niet gebruikt.

Het lijkt me dat je de pot gewoon kunt losschroeven en alsnog een op maat geknipt plaatje rubber ertussen kunt doen, waarmee je het gekraak opheft.

Kijk naar de video in de bron. Vanaf 18 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt een constructie probleem te zijn. De toiletpot hangt mogelijk niet goed in de wand erachter dus zal er eea gesloopt moeten worden, vrees ik.
Veel kun je zelf doen want je praat over een tegelwand; deze wegkappen is een minimale klus. Dan de toilet-constructie zien te bereiken en deze opnieuw 'verankeren'. Het is zelf te doen maar anders een klusser inhuren. Dat is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een vervelend gehoor. Maar volgens mijn inschatting is dat het enige probleem. Als je bemerkt dat er echt beweging in de constructie zit kan er altijd alsnog gebroken worden.
Dus gewoon gebruiken dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel sneu,maar tegels eraf daarna het frame goed vastzetten pot monteren met een opvulstuk alles vastzetten!
Daarna uitproberen en proef zitten,is alles nu goed dan het opvulstuk verwijderen opnieuw betegelen en daarna de pot weer monteren!
Haal echter eerst de verkoper makelaar erbij en maak schriftelijk bezwaar.
En laat dan vervolgens voor kosten van de verkoper alles door een loodgieter herstellen!
Maak eerst een schriftelijke overeenkomst eventueel door een advocaat,en declareer vervolgens in dezelfde overeenkomst de kosten van deze advocaat!
Succes