Is acrylverf overschilderbaar met verf op terpentinebasis ?

Ik heb gehoord dat het één wel over het ander mag , maar niet andersom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Nee dat is niet overschilderbaar.

Andersom wel. Simpel geheugensteuntje... het meest chemische tast alles aan, dus die moet onder. Het chemische wordt niet aangetast door water, andersom wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee zou ik niet doen, dit gaat niet houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan... andersom zeker niet.
Als je eerst met verf op terpetine basis zou schilderen en dan op waterbasis zo als acryl verf komt de terpetine door de verf heen en gaat het crackelen, een heel leuk effect als je dat wilt maar vast niet voor wat je wilt.
Met acryl verf kan het dus wel want het water tast de terpetine laag dus niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, andersom wel. De terpentine zou je acrylverf kunnen oplossen. En als je het over een schilderij hebt dan zal het daar zeker afbreuk aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan niet, andersom wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat gaat niet lukken, je zult uiteindelijk er spijt van krijgen. Wanneer je het toch gaat doen dan zal het in eerste instantie misschien er best goed uitzien, maar je gaat spijt krijgen.
Andersom zou het wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Acrylverf kan niet overgeschilderd worden met een dispersieverf. (Verf die verdunbaar is met therpentine)
Het is een uit stekende basis voor andere acrylverven. Als je dit met een acrylkwast verwerkt krijg je een mooi resultaat.