Ik wil het glas van mijn voordeur vervangen voor hout. Hoe moet ik dit hout bevestigen?

Moet ik de glaslatjes verwijderen? En hoe moet ik het hout bevestigen? Met houtlijm, schroeven, iets anders misschien?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb ook de tip gekregen om alles te laten zitten en gewoon een staalplaat ervoor te schroeven en die te verven, maar ik vraag me af of dat effectief is. Wat zeggen jullie? Hout of staal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat bedoel je met effectief? Wil je geen inkijk meer, inbraakveiliger, of mooier.
een houten plaat lijkt me mooier dan een stalen plaat, en makkelijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tochtbestendigheid en inbraakveiligheid zijn de hoofdzakelijke redenen. Een houten paneeltje lijkt mij inderdaad het mooist, vooral omdat ik een monumentaal pandje woon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou ik zeker geen staal nemen, maar hout zoals Beerenburgertje het beschrijft: glas eruit, sponning schoonmaken, paneeltje op de plaats van het glas en weer kitten en glaslatten terugplaatsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Ik neem aan dat de kit dient als lijm om het paneeltje aan de sponning te bevestigen? Ik heb hier dus geen andere producten voor nodig? (schroeven, andere lijm, etc.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt. de kit lijmt het paneel vast, en het is meteen tochtvrij.
Met beglazingsrubber heb ik geen ervaring, maar dat kan je zelf navragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je toevoeging Nixter76.

Het beste antwoord

Nee hoor, zo ingewikkeld is het niet. Je plaatst het paneeltje op dezelfde wijze als het glas. Glaslatjes losmaken en het glas verwijderen Als het glas nat beglaasd was ( in de kit gezet) zal je eerst de glassponning goed schoon moeten maken alvorens je het paneeltje plaatst. Het gemakkelijkst is het om een stukje beglazingsrubber bij een schilder te bietsen/kopen en het paneeltje droog te beglazen; ziet er over het algemeen wat strakker uit dan kitwerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu ben ik nogal een leek op dit gebied. Bedoel je dat ik het moet bevestigen met beglazingsrubber?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha h sorry voor de onduidelijkheid. Je plaatst het glas in het beglazingsrubber en het geheel zet je weer vast met de eerder verwijderde glaslatten. o blijft het paneeltje keurig op zijn plaats zitten.