Hoe krijgt mijn grenen Ikea Stornäs eettafel een natuurlijk uiterlijk, hoe verwijder ik de beits en acryllak?

We hebben deze tafel gekocht ivm gebruiksgemak. Nu de tafel in de kamer staat, oogt hij goedkoop alsof er een fineerlaag over zit. Zonde van de tafel en het mooie hout.
Hoe verwijder ik de beits en witte acryllak zodat de tafel weer een natuurlijk en levendige uitstraling krijgt?
Of zal dit met de tijd steeds natuurlijker worden onder invloed van licht oid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

dit kan met afbijtmiddel, mits de tafel van hout is. Rustoleum heeft een hele fijne afbijt die gewoon nog werkt zoals het moet.

Je kunt voor de zekerheid een proefje zetten op een onzichtbaar plekje.
Na het afbijten, goed nawassen, laten drogen, schuren en behandelen met een lak of wax.