Weet iemand wat voor een gevelpan dit is?

Bij mijn ouders is een gevelpan afgewaaid. Ik heb een week geleden contact gezocht met verschillende dakdekkers en handelaars per e-mail maar die laten niks van zich horen (waarschijnlijk geen geld nodig).

Wegens hoogtevrees kan ik zelf niet op het dak klimmen en mijn vader die het zou het kunnen heeft een hersenbloeding gehad voor deze tijd. Mijn buurman wilt de pan best leggen als ik eentje vind.

De gevelpan die kapot is gevallen was niet compleet, het enige wat ik kon lezen was Echt en Gebr. Ik heb enkele foto's gemaakt van een pan van de achterzijde van het dak, echter stond hier geen fabrikant of type op.

Wie weet om welke pan het gaat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is vast een handelaar in 2e hands pannen in de buurt, de grotere hebben heel veel pannen op voorraad, dan kan je een pan met dezelfde verkleuring uitzoeken. Bij dit soort bedrijven zal je langs moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u, ben aan de slag gegaan, Nu even wachten op een antwoord.

Antwoorden (1)

Dit is een dakpan van het type 'opnieuw verbeterde holle pan', een OVH-pan. Wordt ook wel 'opnieuw verbeterde Hollandse pan' genoemd.

Per producent kunnen er kleine verschillen zijn, waardoor pannen van verschillende producenten niet altijd goed op elkaar passen. Neem dus een pan van het beschadigde dak (en niet van de andere kant van je huis als dat niet exact dezelfde zijn) en ga daarmee naar een handelaar in oude bouwmaterialen of specifiek in gebruikte dakpannen. Zoek een gebruikte pan, anders zul je kleurverschil zien met een nieuwe pan in een oud dak.

Op marktplaats zijn ook particulieren die gebruikte dakpannen aanbieden.
Inekez1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank u, ben aan de slag gegaan, Nu even wachten op een antwoord.